Zdarzenia drogowe to często okoliczność niezależna od poziomu umiejętności prowadzenia auta i naszego zachowania w ruchu drogowym. Bywa bowiem, że nawet bardzo uważna jazda nie jest w stanie uchronić nawet bardzo doświadczonych kierowców przed innymi użytkownikami drogi. Stłuczka czy kolizja to zawsze zaskoczenie. W takim przypadku ważne jest sprawne i skuteczne zgłoszenie szkody komunikacyjnej.
Pierwsze kroki po wypadku komunikacyjnym
W pierwszej kolejności powinno zadbać się o zdrowie i bezpieczeństwo osób uczestniczących w wypadku. Zakres działań zależy od tego z jak poważną kolizją mamy do czynienia. Jeśli jednak żaden z jej uczestników nie wymaga pomocy lekarskiej można przystąpić do ustalenia przebiegu zdarzeń i jeśli nie wzywamy policji, do samodzielnego spisania oświadczenia z danymi dotyczącymi osób uczestniczących w wypadku oraz poszczególnych pojazdów.
Jak zgłosić szkodę komunikacyjną?
Jeśli sytuacja na miejscu została już wyjaśniona możemy zgłosić szkodę komunikacyjną do naszego ubezpieczyciela. Dla wielu osób jest to etap równie stresujący jak sam wypadek. Obawiamy się bowiem szeregu formalności, których będzie wymagać od nas ubezpieczyciel. Z myślą o komforcie kierowców powstały jednak firmy pośredniczące w całym procesie i przejmujące wszystkie obowiązki kierowcy. Tak działa Unique Service Partner. Zgłoszenie szkody następuje poprzez Contact Center, co w znacznej mierze ułatwia formalną komunikację. W zasadzie rola poszkodowanego ogranicza się tylko do kontaktu z USP, a następnie to jego specjaliści zgłaszają szkodę odpowiedniemu ubezpieczycielowi i przejmują kontakt z nim. Jeśli jest taka potrzeba, operator zapewnia usługę holowania pojazdu z miejsca zdarzenia. Dodatkowo, USP organizuje oględziny uszkodzonego pojazdu i kompletuje dokumentację dla ubezpieczyciela. Co istotne gwarantuje także darmowy samochód zastępczy na cały okres naprawy.
Naprawa bezgotówkowa z USP
USP działa w ramach sieci serwisów naprawczych w całej Polsce. Naprawa zgłoszonego pojazdu może odbyć się w jednej z ponad 100 placówek klasy premium (ASO) i sprawdzonych warsztatów niezależnych. Problemy z uszkodzoną szybą może rozwiązać jeden z 300 punktów wymiany szyb w całym kraju. Współpraca z siecią warsztatów zapewnia dodatkowe korzyści dla klientów, a także priorytetową obsługę.
Zakres uszkodzeń pojazdu jest weryfikowany, a czas naprawy szkody monitorowany. Atrakcyjną i wygodną dla klienta opcją jest również bezgotówkowe rozliczenie szkody pomiędzy warsztatem a zakładem ubezpieczeń. USP uzyskuje też decyzję zakładu ubezpieczeń dotyczącą wypłaty odszkodowania.